Spadek koncentracji i osłabienie to dwa najważniejsze skutki przebywania w pomieszczeniu, w którym temperatura zdecydowanie przewyższa temperaturę pokojową. Takie sytuacje zdarzają się w naszym kraju zazwyczaj latem, ale nawet wiosenne temperatury sprawiają, że praca bez klimatyzacji jest mniej efektywna. Klimatyzacja w biurze to przede wszystkim zwiększony komfort i lepsze samopoczucie pracowników.
Klimatyzacja a wydajność pracowników
Każdemu pracodawcy zależy na tym, by jego pracownik wykonywał sumiennie zlecone zadania. W tym celu stosuję się odpowiednie techniki motywacyjne. Warto jednak pamiętać, że oprócz zapewnienia odpowiedniego wynagrodzenia ważne są również warunki pracy. Istotnym elementem jest zapewnieni sprzyjającej temperatury w upalne dni, która bez wątpienia wpływa na wydajność pracowników. Idealnym rozwiązaniem jest klimatyzacja w biurze, która polepszy samopoczucie załogi i zwiększy ich motywację do pracy. To również ważny element w miejscach, w których przyjmuje się klientów oraz wspólników.
Warto zadbać również o ich komfort podczas spotkania. Poniesione koszty montażu klimatyzacji w biurze szybko zwrócą się dzięki zwiększonej jakości pracy wykonywanej przez zatrudnione osoby. Korzystając z klimatyzacji istotną kwestią, jest odpowiednie dopasowanie temperatury. Nie tylko za wysoka źle wpływa na nasze funkcjonowanie. Należy pamiętać, że temperatura w pomieszczeniu może być maksymalnie 10°C niższa niż na zewnątrz. Warto też zwrócić uwagę na to, by temperatura w każdym pomieszczeniu była taka sama. Chociaż odpowiednio wyregulowana jest ratunkiem w upalne dni, to jej wahania niekorzystnie wpływają na zdrowie.
Jaką klimatyzację wybrać?
Przed wyborem odpowiedniego sprzętu należy odpowiedzieć na kilka pytań. Przede wszystkim istotną kwestią jest to, ile pomieszczeń chcemy klimatyzować oraz to, w jaki sposób są one rozmieszczone. By odpowiednio regulować temperaturę, należy również wziąć pod uwagę ilość sprzętu emitującego ciepło w pomieszczeniu, czyli np. komputery i drukarki. Ostanim, lecz tak samo ważnym aspektem jest wygospodarowanie odpowiedniej ilości miejsca do powieszenia lub postawienia sprzętu. Warto też skupić się na mocy klimatyzatora. Przestrzenie typu open space lub te, które są narażone na największe nasłonecznienie w ciągu dnia, z pewnością potrzebują klimatyzacji o większej mocy. Natomiast klimatyzatory o mniejszej mocy z pewnością poradzą sobie w mniejszych biurach.
W momencie, gdy pracodawca zdecyduje się na montaż wentylacji już po urządzeniu biura, czyli nie ma już możliwości zamontowania klimatyzacji kanałowej, to największym zainteresowaniem cieszą się klimatyzatory ścienne. Ich główną zaletą jest możliwość rozprowadzania nawiewu z góry, co umożliwia równomierne rozdzielenie powietrza po całym pomieszczeniu. Dodatkowo nie wymagają przeprowadzenia przemeblowania w celu znalezienie odpowiedniej ilości miejsca. Są praktycznie niezauważalne i istnieje mała szansa, by uszkodzić je przez nieuwagę.
Jak dbać o klimatyzację?
Klimatyzacja w biurze to niemały wydatek. Warto jednak pamiętać, że odpowiednio zadbana staje się inwestycją na lata. Istotną kwestią jest regularne czyszczenie klimatyzacji z pyłów oraz innych substancji, które mogą okazać się szkodliwe dla zdrowia. Ważne jest, by strumień powietrza nie był skierowany bezpośrednio na stanowisko pracy. Mimo że zapewnia komfortowe warunki, to bywa również szkodliwa dla zdrowia. Regularne czyszczenie klimatyzacji bez wątpienia wpływa na jej działanie i zapobiega częstym awariom. Wytwarzana wilgoć podczas chłodzenia to idealne miejsce dla grzybów i bakterii. Jedną z najskuteczniejszych metod czyszczenia klimatyzacji jest ozonowanie, które radzi sobie ze wszystkim, co zagraża zdrowiu.
Bezbłędnie dobrana i regularnie czyszczona klimatyzacja w biurze może służyć latami. Warto wybrać producenta odznaczającego się wysoką jakością i trwałością. W celu znalezienia odpowiedniej klimatyzacji zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszego sklepu.